Borta bra och hemma suger häst

Tåget var i tid, bussresorna var piss, jag var trött och less, men tillslut så. Blev hämtad på stationen i Ulricehamn, handlade lite innan jag åkte hem, och det var tur. Kollade genom min kyl, och allt som fanns där var en mögelost, som inte skulle vara en mögelost egentligen. Så det var ju trevligt!
Hittade en fet hög med räkningar som väntade på mig, och sånt är ju kul att mötas av i dörren också. Fick också ett sms från Tele2 om att 80 % av mitt internet denna månad har blivit använt, och det var ju ännu roligare att få se det samma dag som man kommer hem från sin semester. Yay mer kostnader! 

Så, ja, lite bitter över det blev jag ju, men saker och ting går också väldigt bra just nu. Abs har hittat en tjej som väldigt gärna vill flytta in i hans rum, vilket innebär att det inte är någon risk för min del att råka ut för dubbla hyror. Nästa torsdag kommer jag flytta in hos Johanna, och om det går som det ska så kommer Abs att flytta hit nästa lördag.

Det jag har att göra nu är att: fixa däcken på min bil, köpa kartonger till flytten, kolla om det finns någon slags flytthjälp till billig peng (Abs pratade om en kille som skulle hjälpa honom med hans flytt, ska se om det kanske kan vara något), packa allt jag äger i fina lådor och eventuellt släpa det till Borås, adressändring, eftersändning av post ect, och sist men inte minst; städa varenda millimeter av den här stackars lägenheten. Detta ska jag fixa med en 40 timmars arbetsvecka. De timmarna är välbehövliga med tanke på min semester, men det kommer vara en hel del att fixa. Lathet gör dig inte het, dock, så det är bara att kötta på.

Kommer vara så värt det dock, när jag får bo i Borås och slipper pendla till jobbet. 

Det enda som fattas nu egentligen är ett annat jobb, men det ska nog dyka upp så småningom också, hoppas jag. Har i alla fall sökt om en tjänst på teknikmagasinet, får hoppas på ett besked därifrån snart. Om det inte blir något av det, så är det bara att kolla vidare. Tillslut så dyker det upp något. 

Dags att ta igen ett par timmars förlorad sömn nu, imorgon börjas det med uppackning och en tripp till Jysk för att köpa nya lakan. Vuxenpoängen bara strömmar in just nu. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?

E-mail?

Har du en blogg?

Vill du slippa skriva dina uppgifter igen?

Kommentar:

RSS 2.0